Semasa...

Kuala Lumpur - Berita yang baru diterima daripada AJK Jaguh, setakat hari ini sudah 16 pasukan telah mengesahkan akan menyertai kejohanan Piala JAGUH kali pertama ini. Masih ade pasukan yang belum menyatakan persetujuan untuk turut serta tetapi masih belum menyerahkan borang penyertaan. Jaguh mensasarkan had kepada 20 pasukan sahaja tapi menjangkakan dapat menarik hampir 30 pasukan. Namun, Jaguh tidak akan menambah penyertaan pasukan untuk edisi pertama ini tetapi berkemungkinan akan menambah bilangan pasukan pada edisi akan datang.


Antara maklumat lain yang disampaikan, Jaguh akan meneruskan siri Piala Jaguh 2 yang dijangkakan akan diadakan di Bandar Pasir Mas pada masa akan datang. Antara pilihan tarikh yang dibincangkan, piala ini akan menjengah ke sana selepas Hari Raya Aidilfitri ini. Presiden Jaguh, En. Zul Karnain Mat Junoh (gambar) yang dihubungi selepas itu mengesahkan perkara tersebut. Jelas beliau lagi, perkara ini akan dibincangkan dengan lebih lanjut lagi dengan Penaung Kelab Jaguh tidak lama lagi.


Dalam pada itu, Presiden Jaguh juga menyatakan sebuah syarikat besar yang berpengkalan di Petaling Jaya telah mengesahkan persetujuan untuk menaja Kejohanan Futsal Piala Jaguh 2009 Edisi Pertama ini. Setakat ini, banyak pihak telah bersedia unutk menjadi penaja bersama untuk menjayakan majlis pelancaran nanti. Sementara itu, kelab Jaguh juga menjemput semua yang kelapangan masa dapatlah datang memeriahkan majlis ini dan dalam masa sama satu jamuan besar-besaran khas untuk tetamu iaitu LAKSA KELANTAN yang dibawa khas dari Pasir Mas akan menjadi santapan utama disamping durian istimewa daripada Manek Urai. Jamuan akan dimulai jam 12.00 tengahari selepas tamat perlawanan akhir futsal. Akhirnya, Jaguh mengalu-alukan terutamanya anak perantau Pasir Mas di KL & Sel. untuk mendaftarkan diri sebagai ahli kelad dengan menghubungi pihak AJK atau melalui website yang disediakan ini ataupun semasa kejohanan berlangsung nanti. Ini kerana, terdapat promosi istimewa kan ditawarkan dengan jumlah terhad, pendaftaran awal nanti akan diperolehi sehelai t-shirt Jaguh, stiker dan beberapa cenderahati lagi.








Logo baru JAGUH yang bakal akan dilancarkan sempena kejohanan futsal piala Jaguh nanti.

Berita Semasa

Selepas beberapa siri mesyuarat diadakan, pihak pengurusan JAGUH akhirnya bersetuju memperkasakan lagi program yang akan diadakan nanti. Antara yang telah diputuskan ialah:

i) Jamuan besar-besaran LAKSA yang dibawa KHAS dari kelantan dan DURIAN khas dari Manek Urai disebelah tengahari

ii) Sempena kejohanan ini juga, majlis pelancaran KELAB JAGUH akan diadakan dan bakal dirasmikan oleh YB. Dato' Razali Ismail iaitu Timb. Menteri Belia & Sukan Malaysia. Beliau telah bersetuju untuk hadir memeriahkan majlis ini.

iii) Jersi untuk setiap pemain telah di'upgrade' dengan menampilkan jenama yang terkenal.

iv) JKR WPKL akann berkerjasama untuk memasang beberapa khemah dan menyiapkan tempat perasmian.

v) AJK Perlaksana akan ditambah lagi menjelang kejohanan ini memandangkan program semakin padat.

Kejohanan Futsal 2009 Edisi Pertama

IKLAN RASMI
PETA KE LOKASI

klik pada imej untuk besarkan saiz

DAFTAR SEGERA....


Contoh Kad Keahlian

Mendaftar sebagai ahli kelab secepat mungkin untuk mendapatkan keistimewaan yang ditawarkan. Pada kejohanan futsal nanti, Kelab Jaguh akan membuka kaunter pendaftaran ahli.

PERUTUSAN KHAS PRESIDEN

Terlebih dahulu marilah sama-sama kita mengucapkan ribuan syukur ke hadrat Allah S.W.T kerana hanya dengan limpah Rahman Rahimnya jua kita masih dipanjangkan umur hingga ke saat ini untuk menjalankan tanggunjawab kita sebagai khalifah di alam ini.

Dikesempatan ini, saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua yang terlibat terutamanya Dato’ Ibrahim b Haji Ali yang begitu bersungguh dalam usaha menubuhkan sebuah kelab yang berkonsepkan ‘pemuafakatan komuniti ‘ iaitu Jaringan Gerak Usaha Pasir Mas (JAGUH). Penubuhan kelab ini adalah bertujuan untuk mewujudkan satu jaringan silaturrahim dan pemuafakatan bagi rakyat Pasir Mas yang marantau di Lembah Kelang. Keahlian terbuka dan kami sangat mengalu-alukan kepada semua warga Pasir Mas yang menetap di Lembah Kelang untuk menyertai kelab ini.

Perlantikan Dato’ Ibrahim b Haji Ali sebagai penaung kelab adalah berdasarkan kepada keprihatinan dan rasa tanggunjawab beliau dalam menjaga kebajikan terhadap rakyat yang diwakili tidak kira di mana mereka menetap dan bukanlah berdasarkan fahaman politik.

Dengan tertubuhnya Kelab Jaguh ini juga, segala pelaksanaan program dan aktiviti untuk ahli-ahli kelab dapat dirancang dan dilaksanakan dengan lebih sempurna dan teratur kerana kelab mempunyai ahli jawatankuasa yang lengkap dalam melaksanakan dan merencanakan segala program dan aktiviti, begitu juga dengan kebajikan dan kepentingan ahli kelab dapat diuruskan dengan lebih teratur dan sempurna.

Harapkan dari saya, agar Kelab Jaguh dijadikan kelab yang boleh diterima oleh semua lapisan tanpa mengira ideologi politik masing-masing dalam mewujudkan satu jaringan silaturrahim dan pemuafakatan.

Akhir kata daripada saya, sesungguhnya manusia itu hanya mampu merancang, Allah jualah yang menentukan segala-galanya. Prasyarat kejayaan sesuatu perancangan itu adalah komitmen, kesungguhan dan keikhlasan pelaksananya. Semoga setiap perancangan yang dibuat ini dapat dilaksanakan dan mendapat keredhaan Allah S.W.T.

Wallahua’lam....

Presiden
Kelab Jaguh
15 Julai 2009, Kuala Lumpur

Mengenali Perwira Melayu...

Tahniah dan teruskan usaha - Dato' Ibrahim Ali


KUALA LUMPUR - YB. Dato' Ibrahim Ali mengucapkan sekalung tahniah kepada para blogger rakyatpasirmasdkl.blogspot.com yang telah mewujudkan satu laman web khas untuk rakyat Pasir Mas yang menetap di Kuala Lumpur.

Beliau berkata demikian semasa ditemui di kediamannya di Taman Melawati. Beliau juga melahirkan rasa bangga dengan usaha murni yang dilakukan secara sukarela ini. Beliau sebagai wakil rakyat yang dipilih oleh para pengundi di Pasir Mas tbaru-baru ini, berseloroh "tidak kira menetap di mana sahaja termasuk di ibukota ini, adalah menjadi tanggungjawabnya menjaga kebajikan dan kepentingan rakyatnya".

Sempena kehadiran pasukan ini ke rumahnya, YB. Dato' telah menyatakan dengan sepenuh hatinya akan menjadi penaja utama dan bersedia menjadi Penaung kepada kelab yang bakal ditubuhkan untuk merealisasikan impiannya berjasa kepada rakyat bertetapan dengan slogan beliau 'Rebah Bangun Bersama Rakyat'.

Diakhir pertemuan, beliau sekali lagi mengulangi sentiasa bersedia berkhidmat untuk rakyat khasnya yang tinggal di Kuala Lumpur dan Selangor ini dengan pesanan, jadikan laman web ini sebagai perantara dengan beliau.
 
Powered By Blogger | Design By iEn © 2008 | Resolution: 1024x768px | Best View: Firefox | Top